Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Retoryka i wartości

red. Agnieszka Budzynska-Daca, red. Ewa Modrzejewska

Uniwersytet Warszawski Wydawnictwa, 2019
Stron: 338
Dział:
ISBN: 9788323538677
 
 
 

 

Tom składa się z 18 artykułów poświęconych różnym rozumieniom wartości w retoryce, wartości retorycznych oraz wartości widzianych z perspektywy retoryki:

- w przemówieniach głów państw (amerykańskich i polskich),

- w gatunkach celebracyjnych (laudacje, konkursy),

- w przemówieniach motywacyjnych (TEDx),

- w gatunkach prasowych (m.in. felieton, artykuł publicystyczny, artykuł popularnonaukowy),

- w gatunkach literackich i użytkowych (biografia, poezja, wydawnictwa okolicznościowe),

- w przekazach internetowych i marketingowych (infografiki, blogi, dyskurs marki),

- w literaturze i kulturze dawnej (ikonografia, oratorstwo, edytorzy, publicyści).

Książka ma charakter interdyscyplinarny, łączy różne dziedziny twórczości i różne dyskursy w przestrzeni publicznej. Spoiwem tematycznym tekstów jest perspektywa retoryczna, czyli odkrywanie mechanizmów perswazyjnych w procesie promowania wartości w kulturze, polityce i mediach.