Wydawnictwo
Kliknij aby przejść do Wydawnictwa

Problemy nauczania ustawicznego po studiach historycznych, archiwistycznych i pokrewnych

red. Mariusz Ausz , red. Małgorzata Szabaciuk

Wydawnictwo: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej Wy, 2017
Stron: 176
Dział:
ISBN/ISSN: 9788322790403
Wydanie papierowe

28,00 25,20

Pozycja dostępna

 

Autor: red. Mariusz Ausz , red. Małgorzata Szabaciuk

Wydawnictwo: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej Wy, 2017

Dział:

Stron: 176

ISBN/ISSN: 9788322790403

Celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie doświadczeń oraz refleksji zarówno osób, które zajmują się nauczaniem na uniwersytetach, jak i praktyków, którzy oczekują konkretnych rozwiązań. Obecnie na uniwersytetach widać, że wiele kierunków historycznych i archiwistycznych, jak też kierunków pokrewnych, modernizuje swe programy. Tendencja ta zmierza w kierunku wyposażenia absolwentów w wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu m.in. wykorzystywania źródeł historycznych. Jak powinna wyglądać archiwizacja dokumentacji w postaci cyfrowej w instytucjach stosujących równolegle kilka systemów informatycznych lub zmieniających co kilka lat system? Jaka role powinno odgrywać archiwum zakładowe w tego typu instytucjach w odniesieniu do dokumentacji gromadzonej w postaci cyfrowej? Wiadomo wszak, ze w wielu dziedzinach czeka absolwentów podczas życia zawodowego nawet kilkukrotna zmiana profesji. To zaś będzie wymagał specyficznych kwalifikacji.

Książka adresowana jest do szerokiego grona odbiorców, którzy zajmują się nauczaniem ustawicznym. Kierujemy ją przede wszystkim do naukowców, nauczycieli, archiwistów, historyków oraz studentów. Znajdziemy w niej 14 artykułów, które dotykają kwestii m.in. studiów podyplomowych w dobie zmieniających się potrzeb na rynku pracy.

Publikacja ta jest prezentacją teorii i praktyki kształcenia ustawicznego po studiach historycznych, archiwistycznych i pokrewnych. Autorzy przedstawili różne rozwiązania i możliwości kształcenia ustawicznego. Oddając niniejszą książkę w ręce czytelników, mamy nadzieję, że przyczyni się ona do wzrostu zainteresowania tą problematyką. (Ze Wstępu)