Kapitalizm po Polsku. Przedsiębiorca, kultura, organizacja
red. Aleksander Marcinkowski
Stron: 239
Dział: ekonomia
ISBN: 9788386575916
|
|
---|---|
O książce:
Zbiorowym bohaterem publikacji jest przedsiębiorca, właściciel małego i średniej wielkości zakładu, postać współdecydująca o kształcie polskiego kapitalizmu z pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątych. Korzystając ze stenogramów rozmów z przedsiębiorcami, dokumentów organizacyjnych i akt sądowych, autorzy podejmują analizę przekonań przedsiębiorców i zasad jakimi kierują się we własnej działalności gospodarczej, opisują doświadczenie pracy w sektorze prywatnym gospodarki, przedstawiają interpretacje konfliktów na tle stosunku pracy, aktywność przedsiębiorcy jako "aktora" na lokalnej scenie publicznej. Wspomniane analizy empiryczne znajdują dopełnienie w studiach o charakterze historycznym i teoretycznym, dotyczących zagadnienia innowacyjności w kulturze Zachodu, możliwości kulturowego badania gospodarki, kształtowania się refleksji nad przedsiębiorczością.
red. Aleksander Marcinkowski
Księgarnia Akademicka, 1996
Dział: ekonomia
Stron: 239
ISBN: 9788386575916