Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Literackie lustro kultury. Literatura polska w ćwiczeniach dla obcokrajowców - poziom B.1.2-C.1

Tamara Czerkies

Wydawnictwo: Avalon, 2019
Stron: 192
Dział:
ISBN/ISSN: 9788394525828
Wydanie papierowe

49,00 44,10

Pozycja dostępna

 

Autor: Tamara Czerkies

Wydawnictwo: Avalon, 2019

Dział:

Stron: 192

ISBN/ISSN: 9788394525828

Książka ma służyć cudzoziemcom, którzy pragną lepiej poznać Polskę i jej kulturę dzięki literaturze, a znają język na poziomie co najmniej B.1.2. To podręcznik pomocniczy, więc nauczyciel może wykorzystywać zaproponowane teksty oraz zadania w dowolnym momencie. Każdy rozdział kończą zadania zachęcające uczących się, aby dokonywali porównań kulturowych i dzięki temu lepiej poznali samych siebie oraz kulturę, z którą się identyfikują oraz tę, którą właśnie poznają.

Tamara Czerkies pracuje na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Katedrze Nauczania Języka Polskiego Jako Obcego i Drugiego. Tytuł doktora nauk humanistycznych uzyskała w 2011 roku. W latach 2005/2007 pracowała w Uniwersytecie Trinity College w Dublinie, gdzie prowadziła wykłady z literatury i kultury polskiej oraz nauczała języka polskiego jako języka obcego. Od września 2014 roku do sierpnia 2016 pracowała jako profesor goszczony w Hankuk University of Foreign Studies, gdzie prowadziła wykłady i nauczała języka polskiego studentów koreańskich. Jest autorką monografii (2012) Tekst literacki w nauczaniu języka polskiego jako obcego (z elementami pedagogiki dyskursywnej), podręcznika do nauczania języka polskiego jako obcego pt. Bliżej tekstów oraz artykułów, które publikuje w czasopismach branżowych.

Tamara Czerkies jest propagatorką dialogicznego podejścia do nauczania literatury, w którym znaczenia zawarte w tekstach są negocjowane przez czytelników podczas lektury oraz w trakcie rozwiązywania zadań stawianych przez nauczyciela. To podejście jest z sukcesem realizowane w podręczniku. Czytanie tekstów literackich zaproponowanych przez Autorkę jest sterowane w sposób mądry, przemyślany, w zgodzie z nowoczesnymi zasadami nauczania oraz w poszanowaniu wartości zakorzenionych w rodzimych systemach kulturowych adresatów podręcznika.

(fragment recenzji Prof. dr hab. Grażyny Zarzyckiej)