Publishing House
Proceed to the Publishing House

Muzyka popularna i jej odbiorcy w poszukiwaniu autorytetu

Marek Jeziński

Publisher: Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2017
Page(s): 350
Section:
ISBN/ISSN: 9788323139560

 

Author: Marek Jeziński

Publisher: Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2017

Section:

Page(s): 350

ISBN/ISSN: 9788323139560

Książka opowiada o uwodzicielskiej sile dźwięków zorganizowanych w muzykę i o tym, że bardzo często człowiek poddaje się takiemu uwodzeniu, zarówno w sytuacjach publicznych, jak i w życiu codziennym, przy wykonywaniu domowych czynności. Istotne jest to, że poszukiwanie doznań estetycznych i emocjonalnych przy obcowaniu z muzyką nie jest motywowane jedynie wynikiem osobistego gustu. Nasze upodobania muzyczne są przedstawione w książce jako wynik oddziaływania mediów, uwarunkowań klasowych i kulturowych oraz kierowania się w wyborach estetycznych ciągłymi naciskami, wywieranymi ze strony autorytetów społecznych oraz środowisk, w których żyjemy.