Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Test refleksji nad myśleniem. Podręcznik

Marta Białecka-Pikuł , Marta Szpak , Małgorzata Stępień-Nycz

Wydawnictwo: Uniwersytet Jagielloński Wydawnictwo, 2019
Stron: 108
Dział:
ISBN/ISSN: 9788323346500
Wydanie papierowe

39,90 35,91

Pozycja dostępna

 

Autor: Marta Białecka-Pikuł , Marta Szpak , Małgorzata Stępień-Nycz

Wydawnictwo: Uniwersytet Jagielloński Wydawnictwo, 2019

Dział:

Stron: 108

ISBN/ISSN: 9788323346500

Podręcznik przedstawia budowę i własności psychometryczne pierwszego polskiego testu do oceny u dzieci w wieku od 4 do 6 lat poziomu zdolności do rozumienia zachowań ludzi jako kierowanych przez stany umysłowe, określanej w literaturze jako „teoria umysłu” (theory of mind), „czytanie w umyśle” (mindreading) lub „mentalizowanie” (mentalizing). Konstrukcja testu oparta jest na założeniach koncepcji rozwoju zdolności dzieci do refleksji nad myśleniem autorstwa Marty Białeckiej-Pikul (2012). Należy z zadowoleniem odnotować zarówno sam fakt powstania Testu Refleksji nad Myśleniem, jak i publikację podręcznika do niego, gdyż ze względu na brak podobnego narzędzia, posiadającego standaryzację oraz wstępne normy, wypełnia on lukę w obszarze badań nad teorią umysłu u polskojęzycznych dzieci. Podręcznik adresowany jest przede wszystkim do badaczy rozwoju społeczno-poznawczego dzieci, ale również do diagnostów, którzy zainteresowani są oceną tego aspektu rozwoju.
Z recenzji dr. hab. Adama Putko, prof. UAM