Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Turystyka a rozwój regionalny. Szanse - Wyzwania - Perspektywy

red. Beata Gierczak-Korzeniowska, red. Patrycja Żegleń

UNIWERSYTET RZESZOWSKI, 2017
Stron: 245
ISBN: 9788379965168
 
 
 

 

Spis treści

 

Wstęp

Uwarunkowania konkurencyjności regionów

 

Wiesław Alejziak: Obszary niepewności i wyzwania polityki turystycznej w aspekcie globalizacji oraz teorii integracji międzynarodowej

 

Agnieszka Niezgoda, Matylda Awedyk: Możliwości wykorzystania tzw. Internetu rzeczy (Internet of Things – IoT) w zakresie personalizacji oferty turystycznej oraz rozwoju turystyki w przyszłości

 

Andrzej Rapacz, Magdalena Drewnicka: Szlaki turystyczne dla rodzin z dziećmi atrakcyjną formą zagospodarowania przestrzeni

 

Beata Gierczak-Korzeniowska: Możliwości wykorzystania benchmarkingu marketingowego w przedsiębiorstwach turystycznych

 

Andrzej Miszczuk: Klastry a konkurencyjność turystyczna regionu (przykład Krainy Lessowych Wąwozów w województwie lubelskim)

 

Beata Detyna, Agnieszka Mroczek-Czetwertyńska: Próba oceny działań prorozwojowych i promujących gminy w obszarze turystyki przez jednostki samorządu terytorialnego tworzące aglomerację wałbrzyską

 

Emilia Bamwenda: Gospodarka turystyczna w dobie światowego kryzysu szansą na rozwój gospodarczy Tanzanii

 

Rola regionów w rozwoju turystyki kulturowej i zdrowotnej

 

Ewa Dziedzic: Turystyka medyczna w polityce rozwoju regionalnego

 

Paweł Stelmach: Trendy w dystrybucji usług uzdrowiskowych w gminach województwa podkarpackiego

 

Paweł Rut: Dziedzictwo kulturowe w relacji z nowoczesnością jako mechanizm stymulowania ruchu turystycznego w stolicy Podkarpacia

 

Wieńczysław Gierańczyk: Zróżnicowanie i znaczenie form turystyki żywej historii w województwie kujawsko-pomorskim

 

Agata Kielesińska: Potencjał turystyczny województwa śląskiego

 

Wiesław Firek, Katarzyna Płoszaj: Kulturowe źródła postaw wobec gór na przykładzie wybranych utworów literackich XIX i XX wieku

 

Anna Para: Dopasowanie programów nauczania na kierunku „turystyka i rekreacja” na potrzeby branży turystycznej