Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Kreatywność językowa w literaturze i mediach

Cieśla Bartłomiej red. , Pierzak Magdalena red. ,

Wydawnictwo: Uniwersytet Łódzki Wydawnictwo, 2017
Stron: 266
Dział:
ISBN/ISSN: 9788380887022

 

Autor: Cieśla Bartłomiej red. , Pierzak Magdalena red. ,

Wydawnictwo: Uniwersytet Łódzki Wydawnictwo, 2017

Dział:

Stron: 266

ISBN/ISSN: 9788380887022

Niniejszy tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej, takich jak: Kreatywność językowa w komunikowaniu (się) i Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej oraz Kreatywność językowa w przestrzeni publicznej.

Poszczególne zagadnienia prezentowane przez badaczy zostały podzielone na dwie części – dotyczące kreatywności w mediach oraz w literaturze. Oprócz prasy i radia autorów szczególnie interesuje przestrzeń Internetu . Czytelnicy znajdą w publikacji m.in. takie zagadnienia, jak: kreatywność copywriterów i użytkowników portali społecznościowych, forma i funkcja memów internetowych, neologizmy i metafory w wypowiedziach dziennikarzy, wyrazy potoczne i ekspresywne w pismach młodzieżowych. Ponadto w części dotyczącej literatury autorzy analizują nowe gatunki i utwory.

Czytelników zainteresowanych kreatywnością językową w bardziej praktycznym ujęciu zachęcamy do sięgnięcia po Kreatywność językową w reklamie. Podręcznik nie tylko dla specjalistów, z bogatym materiałem ilustracyjnym oraz niebanalnymi, rozwijającymi ćwiczeniami.