Publishing House
Proceed to the Publishing House

YouTube w edukacji. Strategie nadawcze wideoblogerów

Katarzyna Maciejak

Publisher: Universitas. Towarzystwo Autorów i Wyda, 2018
Page(s): 428
Section:
ISBN/ISSN: 9788324234554

 

Author: Katarzyna Maciejak

Publisher: Universitas. Towarzystwo Autorów i Wyda, 2018

Section:

Page(s): 428

ISBN/ISSN: 9788324234554

Możliwości warsztatowe oraz znakomite rozeznanie co do istoty mediów społecznościowych pozwoliły Autorce na przygotowanie rozprawy nowatorskiej i wartościowej poznawczo, [która jest] ważnym punktem odniesienia w badaniach nad mediami społecznościowymi i działalnością popularnonaukową w ogóle.Z recenzji dr hab. prof. UMCS Danuty Kępy-Figury  Wybór tematyki badawczej jest ze wszech miar trafny. Nie mieliśmy dotąd w nauce takiego opracowania […]. Autorka jest w swoich założeniach „harmonijnie” eklektyczna i umiejętnie łączy sprawdzone, utrwalone w językoznawstwie, klasyczne metody strukturalne badania tekstu (także całego dyskursu) popularnonaukowego z metodami nowszymi dotyczącymi badań językowych stylów, strategii komunikacyjnych i badań medioznawczych. Praca stanowi duże osiągnięcie badawcze Autorki i znacząco rozszerza naszą wiedzę o współczesnych relacjach między językiem i kulturą (medialną, internetową).Z recenzji prof. dr. hab. Kazimierza Ożoga

 

WstępPojęcie strategii w badaniach językoznawczychStruktura pracy i sposób gromadzenia materiału badawczego Charakterystyka materiału badawczego SciFunPolimaty Nauka. To lubię Mówiąc InaczejHistoria bez cenzuryUwaga! Naukowy BełkotPodsumowanieRozdział 1. YouTube jako platforma Web 2.0PodsumowanieRozdział 2.Wideoblog – próba charakterystyki gatunku2.1. Wideoblog jako gatunek2.2. Wideoblogi popularnonaukowe 2.2.1. Schemat typowego odcinka wideobloga popularnonaukowego 2.3. Podsumowanie Rozdział 3. Współczesny styl popularnonaukowy 3.1. Styl popularnonaukowy – ustalenia teoretyczne3.2. Cechy stylu popularnonaukowego w wideoblogach 3.3. Podsumowanie Rozdział 4. Nadawanie tytułów 4.1. Tytuły – ustalenia teoretyczne 4.2. Tytuły w wideoblogach popularnonaukowych 4.2.1. Tytuły streszczające 4.2.2. Tytuły-zaskoczenia 4.2.3. Tytuły-pytania 4.3. Podsumowanie Rozdział 5. Metatekst 5.1. Metatekst – ustalenia teoretyczne 5.2. Metatekst w wideoblogach popularnonaukowych 5.2.1. Operatory porządku logicznego 5.2.2. Operatory wyróżnienia 5.2.3. Operatory ekwiwalencji 5.3. Podsumowanie Rozdział 6. Kategoria osoby 6.1. Kategoria osoby – ustalenia teoretyczne 6.2. Kategoria osoby w wideoblogach popularno-naukowych6.2.1. Pierwsza osoba liczby pojedynczej (JA) 6.2.2. Pierwsza osoba liczby mnogiej (MY) 6.2.3. Druga osoba liczby mnogiej (WY) 6.3. Podsumowanie Rozdział 7. Autoprezentacja 7.1. Autoprezentacja – ustalenia teoretyczne 7.2. Autoprezentacja nadawcy w wideoblogach popularnonaukowych 7.2.1. Autoprezentacja w ramie hipertekstowej 7.2.2. Autoprezentacja w treści przekazu 7.3. Podsumowanie Rozdział 8. Odmiana potoczna 8.1. Odmiana potoczna – ustalenia teoretyczne 8.2. Odmiana potoczna w wideoblogach popularnonaukowych 8.2.1. Leksyka potoczna 8.2.2. Potoczne porównania 8.2.3. Humor językowy 8.3. Podsumowanie Zakończenie Spis ilustracji Bibliografia SummaryIndeks nazwisk