Muzyka popularna i jej odbiorcy w poszukiwaniu autorytetu
Marek Jeziński
Stron: 350
Dział: muzyka
ISBN: 9788323139560
|
|
---|---|
Książka opowiada o uwodzicielskiej sile dźwięków zorganizowanych w muzykę i o tym, że bardzo często człowiek poddaje się takiemu uwodzeniu, zarówno w sytuacjach publicznych, jak i w życiu codziennym, przy wykonywaniu domowych czynności. Istotne jest to, że poszukiwanie doznań estetycznych i emocjonalnych przy obcowaniu z muzyką nie jest motywowane jedynie wynikiem osobistego gustu. Nasze upodobania muzyczne są przedstawione w książce jako wynik oddziaływania mediów, uwarunkowań klasowych i kulturowych oraz kierowania się w wyborach estetycznych ciągłymi naciskami, wywieranymi ze strony autorytetów społecznych oraz środowisk, w których żyjemy.
Marek Jeziński
UNIWERSYTET MIKOŁAJA KOPERNIKA W TORUNIU, 2017
Dział: muzyka
Stron: 350
ISBN: 9788323139560