Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Zmysły. Aspekty językowo-kulturowe

Filip Grażyna red. , Ożóg Kazimierz red. , Słabczyński Robert red.

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017
Stron: 214
Dział:
ISBN/ISSN: 8379964376

 

SPIS TREŚCI

 

Grażyna Filip, „To widać, słychać i czuć” – o zmysłach w imieniu redakcji

Kazimierz Ożóg, Opozycja światło – ciemność w języku i kulturze (wybrane zagadnienia)

Justyna Majchrowska, Udział zmysłu wzroku w dekodowaniu informacji w mediach masowych na przykładzie portalu pudelek.pl

Róża Klimczak, „To, co najlepsze, w zasięgu wzroku” – językowe i graficzne nawiązania do marketingu sensorycznego na przykładzie marki Mercedes-Benz

Magdalena Patro-Kucab, Rola percepcji zmysłowej w opisie „czasów kontuszowych”. Osowa Alojzego Felińskiego we wspomnieniach Ewy Felińskiej z Wendorffów

Honorata Borek, Percepcja słuchowa w powieści Janusza Leona Wiśniewskiego i Irady Wownenko Miłość oraz inne dysonanse

Grażyna Filip, Dotykowy aspekt komunikacji w prasie branżowej marek Peugeot i Audi

Наталія Шумарова, Відчуття міста. Київ у студентських творах (одоративні характеристики)

Joanna Czerkies, Świat wrażeń zmysłowych w reklamach kosmetyków dla kobiet w dawnej prasie

Ірина Бундза, Числові форми польських іменників – назв відчуттів у словнику і тексті

Paulina Molicka, Odsłanianie mechanizmów poznania wielozmysłowego – postać księżnej Izabeli Czartoryskiej (na przykładzie poezji osiemnastowiecznej)

Małgorzata Bożek, Caravaggio: święty grzesznik. Malarstwo w niewoli zmysłów w filmowym ujęciu BBC

Robert Słabczyński, Burdele, Matoły, Biały Kał – asocjacje i wrażenia zmysłowe ukryte w nazwach miejscowych