Zmysły. Aspekty językowo-kulturowe
red. Grazyna Filip, red. Kazimierz Ożóg, red. Robert Słabczyński
Stron: 214
Dział: językoznawstwo
ISBN: 9788379964376
|
|
---|---|
SPIS TREŚCI
Grażyna Filip, „To widać, słychać i czuć” – o zmysłach w imieniu redakcji
Kazimierz Ożóg, Opozycja światło – ciemność w języku i kulturze (wybrane zagadnienia)
Justyna Majchrowska, Udział zmysłu wzroku w dekodowaniu informacji w mediach masowych na przykładzie portalu pudelek.pl
Róża Klimczak, „To, co najlepsze, w zasięgu wzroku” – językowe i graficzne nawiązania do marketingu sensorycznego na przykładzie marki Mercedes-Benz
Magdalena Patro-Kucab, Rola percepcji zmysłowej w opisie „czasów kontuszowych”. Osowa Alojzego Felińskiego we wspomnieniach Ewy Felińskiej z Wendorffów
Honorata Borek, Percepcja słuchowa w powieści Janusza Leona Wiśniewskiego i Irady Wownenko Miłość oraz inne dysonanse
Grażyna Filip, Dotykowy aspekt komunikacji w prasie branżowej marek Peugeot i Audi
Наталія Шумарова, Відчуття міста. Київ у студентських творах (одоративні характеристики)
Joanna Czerkies, Świat wrażeń zmysłowych w reklamach kosmetyków dla kobiet w dawnej prasie
Ірина Бундза, Числові форми польських іменників – назв відчуттів у словнику і тексті
Paulina Molicka, Odsłanianie mechanizmów poznania wielozmysłowego – postać księżnej Izabeli Czartoryskiej (na przykładzie poezji osiemnastowiecznej)
Małgorzata Bożek, Caravaggio: święty grzesznik. Malarstwo w niewoli zmysłów w filmowym ujęciu BBC
Robert Słabczyński, Burdele, Matoły, Biały Kał – asocjacje i wrażenia zmysłowe ukryte w nazwach miejscowych
red. Grazyna Filip, red. Kazimierz Ożóg, red. Robert Słabczyński
UNIWERSYTET RZESZOWSKI, 2017
Dział: językoznawstwo
Stron: 214
ISBN: 9788379964376