Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Komunikacja specjalistyczna w edukacji, translatoryce i językoznawstwie

red. Marcin Grygiel, red. Marta Rzepecka

UNIWERSYTET RZESZOWSKI, 2017
Stron: 192
Dział:
ISBN: 9788379964406
 
 
 

 

red. Marcin Grygiel, red. Marta Rzepecka

UNIWERSYTET RZESZOWSKI, 2017

Dział:

Stron: 192

ISBN: 9788379964406

SPIS TREŚCI

 

SŁOWO WSTĘPNE

Beata Katarzyna SZPINGIER, Corpo a soma – o różnych poziomach komunikacji (powszechnym i specjalistycznym) we włoskim języku medycyny

Ewa Maria MAJEWSKA, Hybrydy w słownictwie specjalistycznym niemiecko- i niderlandzkojęzycznych czasopism oraz literatury fachowej z dziedziny medycyny

Katarzyna WĘDRYCHOWICZ, Dyskurs medyczny w nauczaniu języka niemieckiego dla potrzeb zawodowych, czyli jak przygotować studentów pielęgniarstwa do pracy w Niemczech

Emilia WOJTCZAK, Nauczanie leksyki języków specjalistycznych (na przykładzie niemieckiego języka biznesu)

Iwona KSIĄDZ, Nauka języka medycznego z wykorzystaniem rosyjskiego serialu Практика

Piotr SORBET, O euro- w języku polskim i hiszpańskim

Michał ORGAN, Przekład elementów kulturowych w tłumaczeniu filmów dokumentalnych – studium nieoficjalnego przekładu napisów w filmie Art of Freedom

Joanna KIC-DRGAS, Analiza potrzeb uczących się języka specjalistycznego a tekst specjalistyczny

Marianna Agnieszka PIETRUS-RAJMAN, Założenia koncepcyjne nauczania języków obcych w szkolnictwie wyższym na specjalnościach o znaczeniu priorytetowym dla gospodarki

Agnieszka CZECH-ROGOYSKA, Magdalena KRAWIEC, Anglicyzmy w niemieckich i polskich czasopismach on-line dla kobiet na przykładzie magazynów „Glamour” i „Cosmopolitan”

Marcin GRYGIEL, Wykorzystanie metodologii językoznawstwa kognitywnego w badaniach nad językami specjalistycznymi

Ewa TABACZYŃSKA, Zagadnienia z zakresu polityki i administracji w pod-ręcznikach do nauki języka niemieckiego jako obcego. Perspektywa glotto-dydaktyczna

Agata JABŁOŃSKA, Michał Marian SKOCZYLAS, Agnieszka WEŁNICKA, Małgorzata KULIG, Anna WALAT, Jacek RUDNICKI, Marcin SAWICKI, Anna WALECKA, Nazwy chorób rzadkich jako przedmiot badań socjologicznych, lingwistycznych i pedagogicznych – wspólny punkt wyjścia dla rozwoju dydaktyki i praktyki medycznej oraz translatoryki w oparciu o słownictwo specjalistyczne w języku polskim, słowackim, niemieckim, duńskim, norweskim, angielskim i łacińskim