Kształtowanie się systemu językowego w zakresie kategorii przypadka rzeczowników u dzieci 5- i 6-letnich
Iwona Kaproń-Charzyńska, Joanna Kamper-Warejko
Stron: 174
Dział: językoznawstwo
ISBN: 9788323137474
|
|
---|---|
Książka oddawana do rąk czytelników mieści się w nurcie prac naukowych poświęconych rozwojowi kompetencji językowej dziecka. Język jako narzędzie komunikacji odgrywa zasadniczą rolę w edukacji, więc wykrywanie praw rządzących jego rozwojem w ontogenezie przyczynia się do stworzenia równych szans rozwojowych dla wszystkich dzieci. Biorąc pod uwagę to niewątpliwie podstawowe zadanie w ramach polityki oświatowej, Autorki uczyniły przedmiotem swego zainteresowania poziom kompetencji dzieci 5- i 6-letnich w zakresie kategorii przypadka rzeczowników i rolę analogii w jej nabywaniu. Przeprowadzone badania rzucają nowe światło na strukturę systemu językowego w kontekście dziecięcej hierarchizacji jego składników: od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Jest to niezwykle istotne z punktu widzenia wyznaczania normy rozwojowej, stanowiącej punkt odniesienia w ocenie zaburzeń mowy.
Iwona Kaproń-Charzyńska, Joanna Kamper-Warejko
UNIWERSYTET MIKOŁAJA KOPERNIKA W TORUNIU, 2016
Dział: językoznawstwo
Stron: 174
ISBN: 9788323137474