Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze

red. Mariusz Golab, red. Natalia Schiller

UNIWERSYTET ŁÓDZKI, 2015
Stron: 330
Dział:
ISBN: 9788380881556
 
 
 

 

red. Mariusz Golab, red. Natalia Schiller

UNIWERSYTET ŁÓDZKI, 2015

Dział:

Stron: 330

ISBN: 9788380881556

Tytuł monografii Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze wskazuje na ścisłą relację pomiędzy modą jako fenomenem kulturowym a modelem jako kulturowym wzorcem poznawczym. Dzięki temu Czytelnik otrzymuje bogate, „gęste” opracowanie ukazujące swoisty splot wątków tworzonych w obrębie omawianego zagadnienia, a także może spojrzeć na modę jako „całościowe zjawisko społeczne” w rozumieniu M. Maussa, przekraczając tym samym wąską definicję kultury, w ramach której moda zazwyczaj jest określana. Monografia stanowi oryginalne ujęcie problemu, proponuje też ciekawą i zróżnicowaną perspektywę poznawczą. Z pewnością dużym atutem książki jest zestawienie tekstów autorów zagranicznych i polskich, co pozwala przy okazji na przekrojowy ogląd współczesnej humanistyki. Moda nie jest tu sprowadzona jedynie do roli manekina, to raczej – pozostając w kręgu tej metaforyki – swoisty wybieg, pozwalający zaprezentować kulturowe modele w aktualnym kontekście i uchwycić ich dynamikę.