Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Mediatyzacja komunikowania politycznego. W kręgu badań politologicznych i medioznawczych

Małgorzata Adamik-Szysiak

UNIWERSYTET MARII CURIE-SKŁODOWSKIEJ, 2015
Stron: 178
Dział:
ISBN: 9788377846766
 
 
 

 

Książka została poświęcona dwóm aktualnym problemom nauk o mediach i komunikowaniu: mediatyzacji i komunikowaniu politycznemu. Zagadnienia te połączono w jedną całość. Nie ulega wątpliwości, że tak właśnie jest. Komunikowanie polityczne jako centralny mechanizm wymiany informacji pomiędzy aktorami politycznymi (indywidualnymi i zbiorowymi) a obywatelami odbywa się głównie przez media masowe, które są w tym procesie aktywne, tzn. same nie tylko odzwierciedlają politykę, ale tworzą jej obraz, który przekazują do opinii publicznej będącej właściwą przestrzenią komunikowania politycznego [...]. Zebrane szkice analizują różne aspekty funkcjonowania zarówno mediów tradycyjnych (telewizja, radio, prasa), jak i nowych mediów internetowych (np. Twitter). Myślą przewodnią jest komunikowanie polityczne i jego mediatyzacja. Autorzy patrzą na problemy z różnych perspektyw badawczo-teoretycznych[...] Książka dostarcza wiedzy strukturalnej polegającej na rozumieniu i wyjaśnianiu zjawisk i procesów medialno-poznawczych. Realizuje także funkcje metodologiczne i praktyczne.
Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Michalczyka