Publishing House
Proceed to the Publishing House

WEB 2.0 w działalności usługowej instytucji książki

Magdalena Wójcik

Publisher: Uniwersytet Jagielloński Wydawnictwo, 2013
Page(s): 236
Section:
ISBN/ISSN: 9788323336204
Paper edition

39,90 PLN 35,91 PLN

In Stock

 

Author: Magdalena Wójcik

Publisher: Uniwersytet Jagielloński Wydawnictwo, 2013

Section:

Page(s): 236

ISBN/ISSN: 9788323336204

Przedmiotem rozważań autorki jest sposób wykorzystania środowiska Internetu, w tym szczególnie Web 2.0, w działalności polskich instytucji książki. Głównym celem przeprowadzonych badań było określenie zakresu i form zastosowania mediów społecznościowych w działalności usługowej, informacyjnej, promocyjnej i handlowej instytucji książki w Polsce, z naciskiem na pokazanie różnic w sposobie ich wykorzystania przez podmioty komercyjne i niekomercyjne.

Magdalena Wójcik zrealizowała cele badawcze sformułowane we wstępie swojej publikacji. W badaniach posłużyła się dobrze dobranym do przedmiotu badań paradygmatem badawczym, prawidłowo wykorzystała stosowane w nim metody i narzędzia, dzięki czemu pokazała spójny obraz wykorzystania Internetu w instytucjach książki. Wyniki oraz wnioski z badań są przejrzyście i logicznie zaprezentowane oraz często umieszczone w kontekście sytuacji na świecie w tym zakresie.

Z recenzji dr hab. Ewy Gtowackiej, prof. UMK   
 

Dr Magdalena Wójcik jest asystentem w Instytucie Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej zainteresowania badawcze obejmują problematykę nowych form komunikacji w Internecie, w tym szczególnie mediów społecznościowych i ich związków z działalnością instytucji książki.