Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Modele kształcenia nauczycieli języków obcych w Polsce i w Niemczech. W stronę glottodydaktyki porównawczej

Przemysław E. Gębal

Wydawnictwo: Księgarnia Akademicka, 2013
Stron: 360
Biblioteka LingVariów. Glottodydaktyka, 6
Dział:
ISBN/ISSN: 9788376382029

 

Autor: Przemysław E. Gębal

Wydawnictwo: Księgarnia Akademicka, 2013

Biblioteka LingVariów. Glottodydaktyka, 6

Dział:

Stron: 360

ISBN/ISSN: 9788376382029

Rozprawa jest poświęcona kształceniu nauczycieli języków obcych, które nabrało specjalnego, strategicznego wręcz znaczenia z chwilą wejścia Polski do Unii Europejskiej. Nowością pracy jest pokazanie polskich modeli kształcenia tych nauczycieli na tle modeli niemieckich, a potem porównanie ich. Jest to szczególnie cenne w przypadku nauczycieli języka polskiego jako obcego, których kształcenie nie ma wielkich i długich tradycji.

Analiza modeli kształcenia języków obcych w obu krajach UE oraz uważna obserwacja publikacji glottodydaktycznych w Polsce i w krajach europejskich staje się dla autora podstawą do tworzenia zarysu glottodydaktyki porównawczej, która także interesowała go od kilku lat i której poświęcił kilka swych wystąpień.

Z recenzji prof. W. Miodunki