Kapitalizm po Polsku. Przedsiębiorca, kultura, organizacja
red. Aleksander Marcinkowski
Page(s): 239
Section: ekonomia
ISBN: 9788386575916
Printed edition |
|
---|---|
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 11,61 zł
In Stock
|
O książce:
Zbiorowym bohaterem publikacji jest przedsiębiorca, właściciel małego i średniej wielkości zakładu, postać współdecydująca o kształcie polskiego kapitalizmu z pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątych. Korzystając ze stenogramów rozmów z przedsiębiorcami, dokumentów organizacyjnych i akt sądowych, autorzy podejmują analizę przekonań przedsiębiorców i zasad jakimi kierują się we własnej działalności gospodarczej, opisują doświadczenie pracy w sektorze prywatnym gospodarki, przedstawiają interpretacje konfliktów na tle stosunku pracy, aktywność przedsiębiorcy jako "aktora" na lokalnej scenie publicznej. Wspomniane analizy empiryczne znajdują dopełnienie w studiach o charakterze historycznym i teoretycznym, dotyczących zagadnienia innowacyjności w kulturze Zachodu, możliwości kulturowego badania gospodarki, kształtowania się refleksji nad przedsiębiorczością.
red. Aleksander Marcinkowski
Księgarnia Akademicka, 1996
Section: ekonomia
Page(s): 239
ISBN: 9788386575916