Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Marka. Wizerunek, wizualność, komunikacja

Leszek Pulka , Rozbicka Rozbicka Patrycja

Wydawnictwo: FILIP LOHNER WYDAWNICTWO LIBRON, 2018
Stron: 206
Dział:
ISBN/ISSN: 9788365705907

 

Autor: Leszek Pulka , Rozbicka Rozbicka Patrycja

Wydawnictwo: FILIP LOHNER WYDAWNICTWO LIBRON, 2018

Dział:

Stron: 206

ISBN/ISSN: 9788365705907

„Interpretujemy w tej książce rzecz na pozór nieogarnioną – postrzeganie marek w przestrzeni społecznej. Współczesna marka (snobistycznie mówiąc – brand) została bowiem niemal bez reszty zantropomorfizowana. Deliberujemy zatem o kultach, tożsamościach, autentyzmie, wartościach, sukcesach i prawdach marki niczym o egzystencji żywych istot. Obserwujemy społeczności i komunikaty, wiedząc, że to jednak ekonomia, a nie psychologia stanowi ich grunt ontologiczny, ale ponieważ zbyt wiele konceptów modelu gospodarki jest do przebrnięcia, a ich paradygmaty i tak boleśnie modyfikuje doraźna polityka, intryguje nas konsumeryzm nie tylko jako działanie biznesowe sensu stricto, lecz także kolekcja aktów wizualnych oraz werbalnych, których doznajemy m.in. z powodu konwergencji mediów o odnawiającym się statusie, tak efektownie wizualizujących ludzkie potrzeby i iluzje potrzeb”.