Dynamika transgresji twórczych. Studia przypadków pedagogów
Aleksandra Chmielińska
Stron: 188
Dział: pedagogika
ISBN: 9788380887602
|
|
---|---|
„Przedmiotem refleksji teoretycznej oraz badań empirycznych w prezentowanej pracy jest kategoria twórczych transgresji. Słowo transgresja, wprowadzone do psychologii przez Józefa Kozieleckiego (1987), odnosi się do takich działań, których nadrzędnym celem jest przekraczanie granic możliwości człowieka, istniejących zarówno w świadomości wewnętrznej, jak i w otaczającej rzeczywistości. Określenie transgresji jako twórczych zawęża obszar tych badań do czynności konstruktywnych, stanowiących źródło rozwoju osobistego, zawodowego oraz działań nowych i cennych w ujęciu społecznym”. – ze Wstępu
„Przedstawiony w pracy projekt badań jakościowych jest niezwykle wartościowy i oryginalny. Istnieje potrzeba podejmowania tego typu eksploracji ze względu na znaczenie tej problematyki dla rozwoju człowieka i planowania możliwych form jego wsparcia w procesach edukacyjnych, a także niedosyt analiz tego typu w polskiej literaturze naukowej”. – z recenzji prof. dr hab. Agaty Cudowskiej
Aleksandra Chmielińska
UNIWERSYTET ŁÓDZKI, 2017
Dział: pedagogika
Stron: 188
ISBN: 9788380887602