Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Bazary. Kooperacja czy konkurencja?

Łukasz T. Marciniak

UNIWERSYTET ŁÓDZKI, 2018
Stron: 234
Dział:
ISBN: 9788380884885
Wydanie drukowane
 

39,90 35,91

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,91 zł
Pozycja dostępna

 

Łukasz T. Marciniak

UNIWERSYTET ŁÓDZKI, 2018

Dział:

Stron: 234

ISBN: 9788380884885

Książka dotyczy relacji między kupcami na targowiskach polskich i warunków, w jakich one przebiegają. Autor opisuje działania ekonomiczne kupców, ukierunkowane na sprzedaż i zysk oraz działania społeczne, czyli budowanie i zarządzanie relacjami z pozostałymi sprzedającymi na targowiskach, balansującymi między kooperacją a konkurencją. Książka zawiera barwne opisy trajektorii zakupów klientów, strategie manipulowania klientami, liczne taktyki i racjonalizacje kupców wobec siebie, a także kategoryzacje towarów i klientów. Dzięki temu czytelnik uzyskuje obraz społeczności kupieckiej z jej skomplikowanymi podziałami wewnętrznymi i wielowymiarowymi nierównościami.
Publikacja jest kierowana zarówno do socjologów, antropologów, ekonomistów zorientowanych społecznie, jak również działaczy i urzędników samorządowych zajmujących się sprawami targowisk. Jej lektura może być pomocna w zarządzaniu targowiskami i przeciwdziałaniu konfliktom ze środowiskami kupców.