Publishing House
Proceed to the Publishing House

Nowoczesna dydaktyka akademicka języków klasycznych. Materiały z konferencji naukowej zorganizowanej przez Zakład Dydaktyki i Metodyki Języka Łacińskiego Instytutu Filologii Klasycznej Uniwersyteteu W arszawskiego 27 listopada 2015 roku

red. Monika Mikula, red. Magdalena Popiołek

Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, 2016
Page(s): 156
Section:
ISBN: 9788364111679
 
 
 

 

Materiały z konferencji naukowej zorganizowanej przez Zakład Dydaktyki i Metodyki Języka Łacińskiego Instytutu Filologii Klasycznej Uniwersytetu Warszawskiego (Warszawa, 27 listopada 2015).

„Współczesne czasy z niezwykle szybko rozwijającą się techniką stawiają przed nauczycielami nowe wyzwania. Może ona być atrakcyjnym konkurentem języków klasycznych, ale odpowiednio wykorzystywana przyczynia się wręcz do wzrostu ich popularności. Dlatego w pracy Marka Hermanna (JCJ UJ) Łacina w XXI wieku czytelnik znajdzie propozycję potraktowania łaciny jako języka, dzięki któremu możemy dotrzec do etycznych autorytetów starożytności, wciąż aktualnych także dzisiaj. (…)

Zresztą translatoria łacińskie mogą być rownież źródłem wyśmienitej zabawy, oraz, co najistotniejsze, sposobem ukształtowania ogólnojęzykowych umiejętności tłumacza, nie tylko specjalisty od języków klasycznych, co z dowcipem, na podstawie własnych doświadczeń, udowadnia Dorota Sutkowska (IFK UW), pytając nieśmiało Kształcenie tłumaczy? Z praktyki translatoriów łacińskich.”

Ze „Słowa wstępnego”

 

SPIS TREŚCI

Słowo wstępne

Grażyna Czetwertyńska – Autonomia studenta w dydaktyce języka łacińskiego. Język dla wybranych?

Inga Grześczak – Cuique suum, czyli koniecznośc profilowania zajęć stosownie do kierunku studiów

Marek Hermann – Łacina w XXI wieku

Katarzyna Ochman – …a grammaticorum insidiis cavere… Przemówienie Jakuba Facciolatiego „O tym, że języka łacińskiego nie należy się uczyć z podręczników gramatycznych” (1713). Wprowadzenie metodyczne i tekst łaciński

Iwona Żółtowska – Praca grupowa w nauczaniu języków klasycznych

Dorota Sutkowska – Kształcenie tłumaczy? Z praktyki translatoriów klasycznych

Janusz Ryba – Ćwiczenia translacyjne w nauczaniu języka łacińskiego na poziomie początkującym

Katarzyna Głogowska – Czynne nauczanie języka łacińskiego wczoraj i dziś – prezentacja programu i materiałów dydaktycznych Exercete Latine!

Karolina Ekes – Łacina dla współczesnych Kleopatr. Prezentacja podręcznika dla studentów kosmetologii

Kamila Mrozek-Kochanek – Klasycy łączcie się! O roli Facebooka w propagowaniu działalności antycznych kół naukowych

Bogdan Sobiło – Golias for ever, czyli dlaczego (nie) należy uczyć greczyzny z anachronicznego podręcznika

Indeks osób