Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Blask religii. Media w poszukiwaniu sacrum i autorytetów

Marek Sokołowski

Wydawnictwo Adam Marszałek, 2016
Stron: 168
Dział:
ISBN: 9788380195417
 
 
 

 

Marek Sokołowski

Wydawnictwo Adam Marszałek, 2016

Dział:

Stron: 168

ISBN: 9788380195417

Tytuł niniejszej monografii w celowy sposób nawiązuje do tytułu książki Blask wiary. Wizja teologiczna Jana Pawła II kardynała Avery Dullesa, jezuity i wieloletniego wykładowcy teologii w Fordham University w Nowym Jorku, który przedstawił w niej teologiczną myśl Jana Pawła II zawartą na kartach różnych pism nauczania papieskiego: encyklik, adhortacji i listów. Nasze opracowanie nie jest tak szeroko pomyślane, koncentrujemy się w nim na dwóch kwestiach kluczowych, jakimi są z naszego punktu widzenia próba portretowania zarówno religii, duchowości, jak i sacrum we współczesnych mediach. Mamy nadzieję, że różnorodne spektrum zagadnień zaprezentowane przez zespół Autorów pozwoli lepiej zrozumieć problematykę współczesnych mediów oraz wielorakie inspiracje, jakie czerpią one z religii i nauki Kościoła katolickiego.

Marek Sokołowski