Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Kryzysy, kreatywność i wartości

Leszek Kopciuch

UNIWERSYTET MARII CURIE-SKŁODOWSKIEJ, 2015
Stron: 224
Dział:
ISBN: 9788377847671
 
 
 

 

Leszek Kopciuch

UNIWERSYTET MARII CURIE-SKŁODOWSKIEJ, 2015

Dział:

Stron: 224

ISBN: 9788377847671

Teksty zawarte w tej książce poruszają kwestię kryzysu ujętą z różnych stron i w wielu kontekstach. W rozdziałach "Wielość kryzysów i wielość wartości" oraz "Kryzys a "dehumanizacja" wykorzystuję obszerne fragmenty opublikowanych już wcześniej artykułów. Pierwszy z nich to tekst "Idea kryzysu w filozofii dziejów", drugi to opracowanie zatytułowane "Idea dehumanizacji w XX-wiecznych koncepcjach kryzysu kultury". Wykorzystane fragmenty obu tekstów zostały jednak w książce uzupełnione i znacząco poszerzone. Czytelnik znający problematykę analizowaną w "Szkicach systematycznych z filozofii dziejów" zauważy też zapewne, że w niniejszym opracowaniu podejmuję ponownie tematy, przywołuję niektórych autorów i koncepcje, o których traktowałem już w poprzedniej książce. Ale również w tym przypadku dzieje się to w kontekście innego głównego problemu, który sprawia, że znajdują one nieco inne oświetlenie.
Z Wprowadzenia